Nusprendę, kokią sumą ketinate išleisti „padangų pakeitimui“, turite išsiaiškinti, kurios vasarinės padangos yra tinkamiausios jūsų automobiliui.

Taigi, laikas pakeisti žiemines padangas į vasarines padangas, tačiau ką rinktis iš visų rinkoje siūlomų padangų įvairovės. Ir, beje, tikiuosi, niekas neabejoja, kad turėtų būti atskiri žieminių ir vasarinių padangų komplektai, o ne vienas visoms oro sąlygoms skirtas komplektas.

Pagrindiniai vasarinių ir žieminių padangų skirtumai

Vasarinės padangos pagamintos iš kietesnės gumos nei žieminės padangos. Tai daugiausia lemia padangų eksploatavimo temperatūra ir greitis. Pavyzdžiui, vasarą žieminės padangos dėl cheminės sudėties specifikos susidėvės daug greičiau, o sukibimas su karštu asfaltu bus daug blogesnis.

vasarinės padangos r15 r16 r17 r18 internetu

Be protektoriaus rašto ir gylio skirtumų, žieminės padangos dažnai būna su šipais, kurie leidžia užtikrintai vairuoti automobilį snieguotu ir apledėjusiu keliu ir tuo pačiu žymiai pablogina ratų sukibimą ant sauso asfalto. Reikėtų pažymėti, kad žymiausi pasaulio padangų gamintojai daug investuoja į optimalių protektoriaus modelių paiešką įvairioms oro sąlygoms ir kelio dangai.

Padangos bet kokiu oru yra tam tikras kompromisas, o esant intensyviam šiuolaikinių miestų srautui, jos labai praranda sezoninių padangų valdymą ir patogumą. Taigi nuspręsta, ar reikia pirkti vasarines padangas. Kas toliau? Tada mes nustatome padangų dydį.

Pasirenkame standartinį padangos dydį.

vasarinės padangos internetuČia viskas paprasta – reikia pasirinkti standartinį dydį, kurį leidžia automobilio gamintojas. Dydis lemia jo geometrinius matmenis: plotį, aukštį ir padangos skersmenį.

Pavyzdžiui, 215/65 R16 žymėjimas reiškia:

  • 215 – padangos plotis mm
  • 65 – padangos aukštis (profilis), išreikštas pločio procentais (215 * 0,65 = 140 mm)
  • R – R raidė rodo, kad padangos dizainas yra radialinis (jei R raidės nėra, tada dizainas yra įstrižainė)
  • 16 – ratlankio spindulys coliais, ant kurio turėtų būti montuojama ši padanga

Be to, padangoje taip pat nurodomas greičio indeksas, leistina apkrova, sezoniškumas, gamintojo pavadinimas, pagaminimo šalis ir kita informacija. Paprastai šiuolaikinės padangos yra apskaičiuojamos su „stiprumo“ riba, atsižvelgiant į potencialių automobilių eksploatacines charakteristikas (leistiną svorį ir didžiausią greitį).

Visi leidžiami dydžiai nurodyti transporto priemonės vadove. Dažnai ta pati informacija dubliuojama ant degalų bako dangtelio arba vairuotojo durų.

Kodėl galite naudoti tik leidžiamus dydžius:

1. Jei sumontuosite padanga, kurios skersmuo yra didesnis nei leidžia automobilio gamintojas (išorinis rato skersmuo bus didesnis nei su leidžiamais standartiniais dydžiais), tada greičiausiai ratas prilips prie ratų arkų, o tai yra labai nesaugu.

2. Jei gumos plotis viršija leistiną dydį, tada kampuose priekiniai ratai gali prilipti prie ratų arkų, o tai taip pat nėra saugu ir dėl to prieš laiką nusidėvi padangos.

3. Jei įdėsite žemesnio profilio gumą, nei leidžiama, automobilis taps pernelyg standus, o pakaba „užmuš“ daug greičiau.

4. Jei sumontuosite didesnio profilio nei leidžiama padangas, automobilis žymiai nusidėvės. Valdymas taps „medvilniniu“, o važiuojant dideliu greičiu yra rizika, kad padangos nuslysta nuo rato, o tai yra labai pavojinga!

Todėl, renkantis gumos dydį, reikia pasirinkti iš leistinų dydžių, atsižvelgiant į jūsų vairavimo ypatybes. Atsiminkite:

vasarinės padangos r15 r16 r17 r18 internetu1. Dėl žemo profilio padangos vairavimas tampa aiškesnis ir aštrus. Vairuotojui lengviau valdyti automobilį dideliu greičiu, ypač posūkiuose, todėl aktyvaus vairavimo metu šio tipo guma bus geresnė. Verta atsiminti galinę medalio pusę – žemas guminis profilis blogiau sudrėkina visus kelio nelygumus, todėl pakaba sulaužys daug greičiau. Jei jūsų rajono keliuose yra „gausu“ duobių, tuomet turėtumėte apsvarstyti galimybę pasirinkti aukštesnio profilio gumą.

2. Priešingai nei žemo profilio padangos, padangos, turinčios aukšto profilio „praryjamą“ kelio dalį, yra gana geros, tuo pačiu pailgindamos automobilio pakabos laiką ir užtikrindamos pakankamą komfortą vairuotojui. Jei nesate jaudinimosi, greito ir aktyvaus vairavimo gerbėjas, šis pasirinkimas jums bus priimtinesnis.

Vasarą geriau rinktis platesnes padangas, nes tai padidina sąlyčio tašką su kelio danga ir dėl to pagerėja automobilio dinaminės savybės (kuo didesnė kontaktinė vieta, tuo didesnis galimas pagreitis, tiek teigiamas – pagreitis, tiek neigiamas – stabdant). Kita vertus, šis pasirinkimas šiek tiek padidins degalų sąnaudas – kuo didesnis kontaktinis plotas, tuo didesnis pasipriešinimas riedėjimui. Be to, nepamirškite vandens poveikio – kuo platesnė guma, tuo lėtesnis yra akvalango greitis.

Kaip matote, padangos dydžio pasirinkimas yra gana nereikšminga užduotis, norint optimalų sprendimą, į kurį reikia atsižvelgti į daugelį veiksnių. Tačiau paprastai vidutinio dydžio didmiesčio vairuotojui paradoksalu yra tai, kad geriausias pasirinkimas yra vidutinis dydis iš kelių transporto priemonės gamintojo siūlomų derinių. Jei jau turite ratus, o jūs nesiruošiate jų keisti, tuomet vasarinių padangų dydžio pasirinkimo problema yra sumažinta iki minimumo, tačiau būtinai turėtumėte atsiminti tokio pasirinkimo pranašumus ir trūkumus.

Nusprendėme dėl dydžių, dabar mes tyrinėjame protektorių.

Kurį protektoriaus modelį pasirinkti?

vasarinės padangos r15 r16 r17 r18 internetuVisus guminius protektorius pagal modelio tipą galima suskirstyti į tris tipus: nekryptinį (simetrišką), kryptinį (V formos) ir asimetrinį.

Apsvarstykite kiekvienam tipui būdingus bruožus.

Padanga, turinti įvairiakryptį (simetrišką) protektoriaus modelį, yra labiausiai prieinama ir, kaip taisyklė, turi gerus valdymo, patogumo ir atsparumo akvaplanavimui rodiklius. „Labiau laisvalaikio“ vairuotojams ši padanga gali būti geriausias kainos ir kokybės kriterijaus pasirinkimas. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad tokio tipo ratus su padangomis galima pertvarkyti iš vienos automobilio pusės į kitą.

Krypties kaučiukas, palyginti su nekryptiniu kaučiuku, turi geresnį valdymą, patogumą ir akvalango išvengimą. Pagrindinis krypties modelio uždavinys yra greitai pašalinti vandenį iš kontaktinės vietos. Tokio tipo modeliai gali parodyti geriausius atsparumo akvaplanavimui rodiklius, tai patvirtina vasarinių padangų bandymai. Ratai su tokio tipo padangomis turi suktis tam tikra kryptimi, todėl draudžiama perjungti ratus nekeičiant gumos iš vienos automobilio pusės į kitą (tiksliau, toks pertvarkymas smarkiai sumažina valdymo saugumą).

Vasarinės padangos su asimetriniu modeliu yra pritaikytos įvairioms kelio sąlygoms ir, kaip taisyklė, pagerėjo eksploatacinės savybės, palyginti su padangomis su kryptiniu protektoriaus raštu dėl įvairių vidinių ir išorinių bėgimo tako dalių. Asimetrinio protektoriaus rašto išorinį bėgimo takelį sudaro didesni ir tvirtesni protektoriaus blokai, kurie pagerina automobilio elgesį posūkiuose.

Protektoriaus blokai, esantys vidinėje pakopos dalyje, yra mažesni. Jie yra suprojektuoti taip, kad geriau nusausintų vandenį ir tuo pačiu pagerintų sukibimą. Be to, protektoriaus viduryje paprastai yra tvirtas išilginis raštas, kuris padidina automobilio kryptinį stabilumą. Manoma, kad asimetrinio modelio padangos pasižymi dideliu kryptiniu stabilumu ir, palyginti su padangomis, kurių krypties modelis, suteikia aiškiau (aštresnį, labiau nuspėjamą) automobilio valdymą pertvarkymų ir posūkių metu. Tą patį patvirtina ir vasarinių padangų bandymai – tokio tipo modeliai gali užtikrinti geresnį našumą ant sauso asfalto. Ratus su tokio tipo padangomis galima pertvarkyti iš vienos automobilio pusės į kitą.

vasarinės padangos r15 r16 r17 r18 internetuTriukšmas labiau priklauso nuo protektoriaus rašto blokų, nei tiesiogiai nuo viso modelio. Taip pat reikėtų suprasti, kad šiuolaikinė padanga, nepaisant akivaizdaus paprastumo, yra labai sudėtingas įtaisas, kurio vartotojui būdingas savybes lemia daugybė veiksnių, tokių kaip gumos mišinio sudėtis, gamybos technologija, protektoriaus raštas, blokų standumas ir dar daugiau. Būtent todėl išoriniai skirtingų gamintojų gumos panašumai neužtikrina vartotojų savybių tapatumo (pavyzdžiui, „Goodyear HydraGrip“ ir „Dayton D210“).

Todėl nusprendę dėl padangos dydžio, ne tingėkite ir atidžiai tyrinėkite padangų bandymus, kuriuos vykdo šalies automobilių periodiniai leidiniai, o dar geriau – atkreipkite dėmesį į Bendrojo Vokietijos automobilių klubo ADAC žurnalo bandymus.

Kad ir kokias vasarines padangas pasirinktumėte, atidžiai atkreipkite dėmesį į šoninę padangos sienelę – pageidautina, kad ji būtų sutvirtinta. Sustiprinta padangos šoninė sienelė žymiai sumažins rato sugedimo riziką, patekus į duobę! Sulaužyti nereformuotą padangą su rato ratlankiu yra labai paprasta – straipsnio autorius tai patyrė pats, todėl pirkdamas labai rekomenduoja atkreipti dėmesį į vasarines padangas su sustiprinta šonine sienele.

D.U.K Vasarinės padangos

vasarinės padangos r15 r16 r17 r18 internetuAr išvis reikia keisti padangas?

Žinoma! Žieminės padangos paprastai nėra skirtos važiuoti vasarą. Jie yra pagaminti iš minkštos gumos, skirtos žemai temperatūrai. Atšilus orams tokių minkštų padangų naudojimas gali blogai valdyti transporto priemonę, padidinti stabdymo kelią ir padidinti degalų sąnaudas. O žieminių padangų protektorius greičiau ištrinamas.

Vasarinės padangos gaminamos iš kietesnio gumos mišinio, kuris skirtas važiuoti aukštesnėje nei +7 ° C temperatūroje. Kai temperatūra žemesnė, jie neveikia taip efektyviai. Todėl šiltuoju metų laiku, kai važiuojate ryte, žinodami, kad naktį vėsta, nedelsdami neišmeskite gumos į didelius krovinius.

Ar vasarinių padangų dydis sutampa su žieminių padangų dydžiu?

Taip Dažnai tai yra tas pats dydis, tačiau kai kurie gamintojai pateikia du tinkamo matmens variantus – vasarą ir žiemą. Faktas yra tas, kad žieminių padangų protektorius yra didesnis – dėl šios priežasties atrodo, kad skiriasi jų dydis. Bet kokiu atveju turite sumontuoti tokio dydžio padangas, kurias pataria automobilio gamintojas. Jei dėl kokių nors priežasčių tai neįmanoma, galite pasirinkti didesnį ar mažesnį skersmenį, tačiau tik per du procentus. Jei padangos pasirenkamos neteisingai, jūs rizikuojate savimi, o pakaba ir važiuoklė yra labiau dėvimi.

vasarinės padangos InternetuAr vasarinių padangų modelis geriausias? 

Jei dažniausiai važiuojate regionuose, kur daug kritulių, rinkitės kryptinį protektoriaus modelį – griovelius, išsiskiriančius iš raidės V iš centro. Jei turite važiuoti keliais be kieto paviršiaus, rinkitės padangas, kurių atstumas tarp guminių trinkelių ir didelis protektorius. Jei jums patinka greitis, tada rinkitės modelį su mažiau horizontalių griovelių (lamelių) – tai padidina stabilumą. Dėl suapvalintų kraštų padidėja sąlytis su centriniu padangos paviršiumi – taip yra išdėstyta „Bridgestone Alenza 001“ padanga, kurios dėka šlapia kelio danga bus lengviau vairuoti automobilį. Ne tik pasitikėjimas važiuoja pelkėmis, bet ir triukšmo lygis priklauso nuo protektoriaus modelio: kuo mažesnis protektoriaus aukštis, tuo tyliau važiuoja automobilis.

Garaže turiu keletą senų padangų. Gal panaudoti?

Priklauso nuo to, kiek laiko ji ten guli. Viena pagrindinių gumos savybių yra tamprumas, kurį laikui bėgant praranda padangos. Guma pradeda trūkinėti, blogiau lėtėja ir nenuspėjamai elgiasi sunkiomis kelio sąlygomis ar esant apkrovoms. Jei padangos garaže stovėjo vertikaliai, o ne horizontaliai, o ant jų gulėjo kažkas kita, tai gali neatšaukiamai sugadinti jų geometriją.

vasarinės padangos Ar geometrija yra tinkama. Tiesa, ten buvo lengvojo automobilio padangos, o dabar turiu krosoverį … ar tai nieko?

Be dydžio, padanga taip pat turi apkrovos ir greičio indeksus. Jie nustato ribas, nuo kurių važiavimas konkrečiais padangų modeliais tampa pavojingas. Krosoverio masė paprastai yra didesnė nei įprasto lengvojo automobilio masė, todėl negalima ignoruoti apkrovos indekso. Šiuos indikatorius taip pat galima perskaityti ant padangos šono. Jei pažvelgsime į „Bridgestone Alenza“ padangas, pamatysime ženklą 108V, kur 108 yra didžiausios rato apkrovos indeksas kilogramais (108 atitinka 1 toną), o V yra maksimalaus greičio slenksčio indeksas (jis žymimas lotyniškomis raidėmis nuo A iki Z, kur V). atitinka 240 km / h).

Kaip patikrinti, ar praėjusių metų padangos nusidėvėjo – ar vis dar galima važiuoti?

Būtina išmatuoti likutinį protektoriaus aukštį. Pagal taisykles, jis negali būti mažesnis nei 1,6 milimetro, tačiau iš tikrųjų, jei turite kažkur apie 4 milimetrus, tai reiškia, kad padanga yra 60% nusidėvėjusi, o jūsų šansai turėti laiko stabdyti šlapiais keliais nėra per dideli. Be to, svarbu išmatuoti protektoriaus gylį skirtingose ​​vietose, nes jei staiga siurbėte gumą, susidėvėjimas centre bus didesnis nei kraštuose, o jei ne siurbėte, tada atvirkščiai. Jei susidėvėjote tik viena pusė, turėtumėte patikrinti pakabos parametrus – greičiausiai ten yra problemų. Beje, padangas galite patikrinti „Pole Position Bridgestone“ tinklo autobusų centruose – ir nemokamai.

Ar vasarinės padangos tinka visiems automobilių modeliams?

Padangų markės gali būti skirtingos, nors kai kurie automobilių gamintojai rekomenduoja savo sutartiniams partneriams. Pavyzdžiui, „Bridgestone“ padangos yra standartinės tokiuose automobiliuose kaip „Aston Martin“, „Ferrari“, „Mercedes Benz“, „Audi“, BMW, „Infiniti“, „Porsche“ ir kt.

O kuo skiriasi pigios ir brangios vasarinės padangos?

Jie skiriasi gumos mišinio kokybe, jo atsparumu smūgiams ir protektoriaus raštu. Padangų atsparumas dilimui ir jos elastingumas priklauso nuo gumos mišinio kokybės. Jei medžiaga yra aukštos kokybės, tada padangos tarnaus ilgai. Atsparumą smūgiams lemia laido struktūra padangos viduje: jei ji yra minkšta, bet tvirta, padanga stabiliai suvoks smūgio apkrovas iš duobių, išlaikydama važiavimo komfortą. Be to, šoninėse sienose jų nebus „išvaržų“. Renkantis gumą geriau žiūrėti vėliausiai. Padangų modeliai, kurių gamyba jau nutraukta, gali kainuoti mažiau, tačiau tuomet esant nenugalimos jėgos aplinkybėms jums bus sunku rasti pakaitalą: turėsite nusipirkti ne vieną ratą, o du (kaip jau minėjome, eismo taisyklės draudžia montuoti skirtingų modelių ratus ant vienos automobilio ašies). )